close
loader
  • Bekijk extra vermogen
Bekijk extra vermogen

Renault Scenic 1.5 dCi 106 pk II (2003-2006) Ervaring

M.A. Nijman



Gelijk met mijn eigen auto (Golf Gti) is de auto van mijn vrouw ook getuned. Was het bij de Gti te doen om brute power, bij de Renault was het te doen om de motor soepeler te krijgen. Af fabriek voelt de auto erg doods aan onder de 2.200 t/pm en dit resulteerde in wegrijden met slippende koppeling om maar wat snelheid te krijgen en b.v. rotondes nemen in de eerste versnelling om maar snelheid te krijgen. Na de tuning is de auto vele malen soepeler geworden; het is nog steeds geen snelheidsmonster maar onderin de toeren rijdt de auto veel beter. Het verbuik is ook hier gelijk gebleven als voor de tuning. Een ander, positief, punt is dat de auto bij hogere toeren/snelheden rond de 150 km/h ook veel krachtiger is geworden. Is op de Autobahn wel een lekker gevoel. Kortom, heren van Ziptuning, jullie hebben goed werk afgeleverd!


Bekijk de specificaties van de Renault Scenic 1.5 dCi 106 pk II (2003-2006)

Renault Scenic 1.5 dCi 106 pk II (2003-2006) Rijervaringen

Visser Renault Scenic 1.5 dCi 106 pk II (2003-2006)
Het is al een maand of acht geleden dat ik mijn auto heb laten tunen. In... Lees meer

Chiptuning Methodes

Chiptuning Methodes

Welke Tuning?

Tuning
Tuning

Social Media