Hagelnieuwe Aygo direct laten tunen. Ontvangst en uitleg helder en zeer correct. De aangepaste software die geïntegreerd in de basissoftware van Toyota zijn werk doet in de ECU van dit drie-cilindertje was direct effectief. Maakt een enorm verschil, ook omdat het sterk verbeterde koppel en de toename van pk`s zijn effect niet mist vanwege het bescheiden gewicht van een dergelijke auto. Passieve veiligheid, inhalen snelweg, minder snel hoeven terugschakelen zijn toegenomen. 68 pk uit een 1000cc blok is uiteraard heel erg bescheiden en geknepen. Een motorfiets van 1000cc levert dik twee maal zo veel, daarom ook geheel geen zorgen over het welzijn van dit blokje. Absoluut aan te bevelen en eigenlijk onbegrijpelijk dat Toyota deze marge zelf niet toepast. Geen 10 met een griffel gegeven vanwege de prijs. Ik begrijp wel dat de softwareontwikkeling tijd en geld kost, maar men zou rekening kunnen houden met het type auto, Het is dan relatief een behoorlijk bedrag (499) op een auto met een nieuwprijs van rond de 11500 in deze uitvoering. Is toch dik 4% van de aanschafwaarde. Bij een auto van een dikke 40.000 euro ligt die verhouding wat normaler..... Maar goed, we blijven er lang mee rijden en met dat in het achterhoofd is deze investering het bedrag dubbel en dwars waard. Zowel qua veiligheid als absoluut rijplezier. Het maakt de auto echt zo veel leuker met een heel dapper en frivool driecilindertje. Aanbevolen!
Bekijk de specificaties van de Toyota Aygo 1.0 VVT-i 68 pk (2005-2009)