close
loader
  • Bekijk extra vermogen
Bekijk extra vermogen

Fiat Punto EVO 1.3 MultiJet 85 pk (2009-2012) Ervaring

Henk Nauta



Op 13 februari 2014 mijn Punto Evo Multijet laten tunen i.c.m. "wegschrijven" EGR. Leverde een aantrekkelijke pakketkorting op, dus gewoon laten doen. In het verleden heb ik mijn toenmalige Toyota Yaris D4-D van een powerbox laten voorzien. Dat was in enkele seconden voorbij. De tuning van de Punto EVO duurde echter heel wat langer (i.c.m. de EGR ruim 3 uur). Het resultaat van een echte chiptuning mag er dan ook zijn. De motor is van zichzelf beschaafd, maar na de behandeling loopt-ie nog net wat rustiger. Het oppakken bij (erg) lage toeren is duidelijk verbeterd en de motor bokt ook niet meer zo sterk bij 1200 toeren. De tuning kan qua verbruik 2 kanten op: aan de verbruiksmeter te zien is het verbruik bij optrekken duidelijk hoger, maar op constante snelheid juist lager. Laatste meting over ruim 900 kilometer (zelf berekend - niet via de boordcomputer) betrof ruim 1:25, waarbij de climatronic veel is gebruikt. Ook zijn verreweg de meeste kilometers buiten de ideale provinciale 80 km weg gemaakt. Gewoon een hele sterke score dus !


Bekijk de specificaties van de Fiat Punto EVO 1.3 MultiJet 85 pk (2009-2012)

Fiat Punto EVO 1.3 MultiJet 85 pk (2009-2012) Rijervaringen

Karlijn Koppens Fiat Punto EVO 1.3 MultiJet 85 pk (2009-2012)
Zeer professioneel bedrijf, goede service en de auto rijdt niet alleen m... Lees meer
Hans Koning Fiat Punto EVO 1.3 MultiJet 85 pk (2009-2012)
De auto rijdt nu nog soepeler, trekt goed op en rijdt goed bij lagere to... Lees meer
Wim van Weelden Fiat Punto EVO 1.3 MultiJet 85 pk (2009-2012)
auto rijdt stuk beter. extra vermogen valt positief op.... Lees meer
Rob Fiat Punto EVO 1.3 MultiJet 85 pk (2009-2012)
Onlangs mijn Punto Evo laten aanpassen door de mannen van ZIPtuning. Het... Lees meer

Chiptuning Methodes

Chiptuning Methodes

Welke Tuning?

Tuning
Tuning

Social Media