Ziptuning AMG upgrade: Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé: 435 PK -> 491 PK. 520 NM -> 622 NM

GEPLAATST IN nieuws

De Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé mag zich tot de favorieten rekenen. Er is geen tekort aan variatie in de liefhebberswereld, met veel vermogen en een scherpe rijdynamiek in vrijwel elke autoklasse, ongeacht afmetingen en gewicht. Toch is er iets met coupés – vooral tweezits echte sportcoupés – dat ervoor zorgt dat ze bovenaan onze favorietenlijst staan. Bestuurders van tweezitters betalen een logistieke en emotionele prijs: je kunt er niet veel familie en vrienden in verplaatsen, en diezelfde familieleden en vrienden zijn intiem bekend met het feit dat ze naar het diner moeten rijden in de saaie auto van iemand anders, terwijl slechts één enkele gelukkige kandidaat voorrang krijgt in jouw 400 pk sterke Me Mobile. Het kan een dilemma zijn…

De Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé lost dit probleem op!

De Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé uit 2019 biedt een oplossing voor dit probleem en combineert topprestaties met luxe en zitplaatsen voor vier personen. Onze testauto arriveerde in Designo Selenite Grey Magno lak aan de buitenkant. Het AMG Night Package van Mercedes geeft de fastback nog meer uitstraling en voegt een aantal zwarte accenten toe aan het exterieur. Het model omvat ook 21-inch AMG Cross-Spoke velgen, AMG-stoelen, en onze leenauto kreeg verdere cosmetische verbeteringen met verlichte dorpels en een Designo hemelbekleding. De Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé omarmt je in ouderwetse stijl, met een stille cabine en mooie materialen. We werden verwend in comfort, omringd door een scherp interieur en ondersteunende stoelen, en het deed geen pijn dat de auto de optionele verwarmde en geventileerde voorstoelen had.

Puur plezier met deze Mercedes Coupé

De Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé blonk uit op de weg en zorgde voor veel plezier op de snelwegen, waarbij hij profiteerde van de meer dan overvloedige kracht van de ZIPStage 1 getunede zescilinder met turbo, die 490 pk en een lineair koppel van 620 Nm levert. De aandrijflijn wordt op dat moment bijgestaan door een elektromotor, de zogenaamde “EQ Boost”. Stock levert de auto 450 PK en 490 NM. Het motormanagement wordt aangestuurd door de BOSCH MG1 ECU met motorcode M 256 E 30 DEH LAG.

Mercedes-AMG zegt dat de auto stock goed is voor een 0-tot-100-km/u tijd van 4,4 seconden, en hij voelt zich daar gemakkelijk toe in staat. Nadat wij de AMG onderhanden namen werd dat zo’n 3.9 Sec. De vermogensafgifte is vrijwel onmiddellijk aanwezig en het 4 Matic+ vierwielaandrijvingssysteem stuurt het koppel met precisie naar de weg. Starten vanuit stilstand gebeurt met een EV-niveau van wreedheid, begeleid door de heerlijke tonen van de rechte zescilinder.

Performance Exhaust System in de Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé

Geluiden doen veel voor de hele rijbeleving in de Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé. Om de 3.0-liter motor nog beter te laten klinken, is de GT 53 uitgerust met het AMG Performance Exhaust System. Door dit systeem te activeren, klinkt het geluid bij een stationair toerental dieper. Onder belasting is het geluid scherper en intenser. Terugschakelen zorgt voor uitstekende uitloopgeluiden en doet je, al is het maar voor even, het bestaan van nog sterkere GT 63-varianten van de auto vergeten. Wij hebben meerdere AMG 63 en 63 S getuned. Zowel de E klassen als de ML63 S G 63 en C 63 klassen, maar de GT 53 geeft minstens zoveel plezier achter het stuur als de alom bekende 8-cilinders.

Indrukwekkend interieur van de Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé

We kunnen allemaal genieten van de uitstraling van de Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé, maar we mogen het spraakmakende interieur zeker ook niet vergeten. De prestaties beleven we vanuit een gebruiksvriendelijke cockpit, want de meeste bedieningselementen van de auto zijn toegankelijk zonder dat je hand ooit het AMG Performance-stuurwiel hoeft te verlaten. Het is bekleed met nappaleder en heeft een draaiknop met een klein Lcd-display in het midden om de rij modi te selecteren. (Opmerking: de “AMG Drive Unit” regelaars op het stuurwiel kosten 325 euro extra).

De Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé levert absoluut comfort

Het comfort van de Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé hangt ook samen met de responsieve demping van het onderstel; deze auto is standaard voorzien van het “Ride Control” sportonderstel, dat drie standen kent: Comfort, Sport en Sport Plus. Tijdens het rijden gedurende de testrit zorgde Comfort ervoor dat de hobbels met een indrukwekkende kalmte werden genomen, ondanks de lage profielbanden. De Sport-instelling leek het beste voor snelwegritten, waarbij de vering strakker werd afgesteld zonder dat de passagiers zich ongemakkelijk voelden.

Toch, de aangename vering is zeker niet de enige variabele instelling die de Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé te bieden heeft. Mercedes-AMG heeft de middenconsole, die iedereen die al eens in de GT coupé heeft gezeten kent, vernieuwd met knoppen die ook schermen zijn. De bedieningselementen voor de aandrijflijn, de uitlaat, de ophanging, de spoiler en zelfs het geluidsvolume hebben kleine kleurendisplays die veranderen naargelang de instellingen van de auto. Hierdoor voelt het interieur futuristisch aan zonder gimmicky te zijn, en krijgt de bestuurder in één oogopslag extra nuttige informatie.

Optimale veiligheidsassistentie bij elke rit

Het Driver’s Assistance is een andere add-on die een groot verschil maakt. Wanneer het verkeer in de spits drukker wordt, zorgt de adaptieve cruise control ervoor dat de auto zichzelf kon besturen met heel weinig input van de bestuurder. Het pakket combineert bijna elk type sensor- en camera gebaseerde veiligheidsassistentie die op de markt beschikbaar is. Het systeem geeft waarschuwingen voor het aanhouden van de rijstrook en de dode hoek met beleefde urgentie en verstoort de natuurlijke beweging van de auto binnen de rijstrook absoluut niet, waar vele andere systemen nogal moeite mee hebben.

Uitbreiding van het technologiepakket voor de Mercedes Coupé

De Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé is voorzien van een mooi technologiepakket, maar uitbreiding is zeker mogelijk. Een optioneel surround-view camerapakket van 500 dollar versterkt de kracht van het technologiepakket van de GT 53 en maakt het gemakkelijk om de auto zonder zorgen te parkeren. Ondertussen is het infotainment display één van de hoogste resolutie units die je in een auto zult vinden, waardoor de bestuurder een volledig zicht heeft op de omgeving in scherpe details. Onze testauto is ook voorzien van een head-up display voor 990 dollar, dat goed leesbaar is en belangrijke informatie weergeeft, zoals de snelheid en de geldende maximumsnelheid.

Conclusie Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé ZIP Stage 1

De Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé voorzien van ZIP Stage 1 is een fantastische rijdersauto, zowel comfortabel als sportief. Deze vierdeurs tourer is niet alleen een geweldige rijdersauto, maar ook een ongelooflijke dagelijkse forens. Noem het één van ’s werelds meest competente GT’s voor mensen met vrienden. Hij doet niet onder voor de zwaardere 8-cilinder AMG’s, met name door zijn zuiniger verbruik en de iets meer comfortabele rij modi die beschikbaar zijn. Deze luxueuze Sportback is een waardig alternatief voor bijvoorbeeld de Porsche Panamera Turbo S Hybrid of BMW’s 8 Serie Gran Coupé M850i, zeker gezien de verscheidenheid aan mogelijke specificaties. De oude en nieuwe luxe ervaring worden op een mooie wijze gecombineerd, waardoor je met de Mercedes AMG GT 53 4 drs Coupé ZIP Stage 1 zeker gaat genieten van de ultieme rijervaring.

Gerelateerde berichten