More power for your BMW M4 (431 hp)

  • Gespecialiseerde dealers door heel het land
  • Eigen research & ontwikkeling
  • Testbank gemeten software
  • Tuning met 5 jaar garantie
Direct contact via Whatsapp of Mail Geen kosten, gratis offerte
+131Nm Van 550 Nm naar 681 Nm
+70pk Van 431 pk naar 501 pk
Prijs aanvragen

DE ZIPTUNING METHODE

De werking van een verbrandingsmotor is afhankelijk van 3 factoren, namelijk: brandstof, zuurstof en ontsteking. Het motormanagement bepaald de verhoudingen tussen deze factoren en zet daarover een aantal filters en limiters. Het motormanagement beïnvloeden wij dusdanig dat het verbrandingsproces nog beter wordt en dat uw motor efficiënter gaat draaien. Al onze modificaties zijn gecalculeerd en wij gokken niet door de turbo of injectie een paar procent te verhogen. Onze modificaties zijn op Original Equipment Manufacturer (OEM) niveau en volgen de architectuur van de fabrikant. Na de ZIPtuning beschikt uw motor over meer pk’s en meer koppel. Dat merkt u meteen bij het verlaten van onze werkplaats. Meer koppel betekent een hoger rendement en soepeler rijden in het dagelijks verkeer (lager brandstof verbruik).

AFR-ratio / Lambda

De juiste verhouding van het brandstofmengsel voor tuning meten wij altijd, vervolgens modificeren wij dit en meten wij de verhouding daarna opnieuw met onze datalog apparatuur. Een afwijkende lambda waarde door een mechanisch probleem of fout in de tuning kan namelijk desastreuze gevolgen hebben.

Intake Air Temperature

Tijdens de datalog meten we de lucht inlaat temperatuur. Dit om te controleren of onze modificatie veilig is. Daarnaast komt het wel eens voor dat aftermarket inlaat luchtfilter systemen op de verkeerde plaats zijn gemonteerd en daardoor onnodig warme lucht aanzuigen waardoor de prestaties dramatisch dalen en overige temperaturen in de motor te hoog oplopen.

Olie / Brandstof / Koelwater temperatuur

De temperatuur van de olie, brandstof en koelwater meten wij tevens tijdens de datalog. Dit om te controleren of onze modificatie veilig is voor uw auto.

Optimalisatie start van injectie (diesel)

Naast het verhogen van de inspuitduur is het optimaliseren van het startmoment van inspuiting belangrijk bij tuning. Door het startmoment van inspuiting aan te passen valt de optimale koppelpiek van de verbrandingsgolf op het juiste moment. Het gevolg is een efficiënte verbranding en winst van koppel. De optimalisatie van de start van injectie komt ten goede voor het uitlaatsysteem, het roetfilter, de turbo en zorgt voor gecontroleerde explosies in de motor, klop. Wij zorgen altijd voor de optimale afstelling.

Software modificeren door het toevoegen van een tiental procenten turbodruk, brandstofinjectie of het inkopen van software via het internet raden wij ten alle tijden af. Het is belangrijk om te weten hoe het motormanagement werkt en hoe het pad dat brandstof, lucht en ontsteking in het motormanagement volgen eruitziet. Alleen een vermogenswinst "voelen" na de software aanpassing of dit meten op de testbank is geen enkele garantie dat uw motor optimaal is afgesteld. Sterker nog: in de meeste gevallen zijn de aanpassingen volledig onlogisch volgens de fabrikant, inefficiënt en schadelijk voor uw motor. Datalogging tijdens het aanpassen van de software is dan ook noodzakelijk om zo de AFR-ratio, turbo, ontsteking en temperaturen te meten. De datalog is noodzakelijk om te controleren of deze waarden wel veilig staan afgesteld.

Turbo

De gevraagde en de daadwerkelijk geleverde turbodruk meten wij en daarna controleren wij de werking na onze modificatie. Een turbosysteem is onderhevig aan slijtage en dient daarom niet blind aangepast te worden. De turbodruk wordt vaak onnodig hoog gezet, zeker bij dieselmotoren. Dit heeft een hogere en onnodige slijtage als gevolg.

Exhaust Gas Temperature

Naast het meten van de lucht inlaat temperatuur meten wij ook de uitlaatgas temperatuur tijdens de datalog. Een mechanisch probleem of fout in de software modificatie kan zorgen voor te hoge temperaturen waardoor de turbo en het uitlaatsysteem beschadigd raken. Controle voor en na tuning is daarom vereist.

Optimalisatie ontstekingstijdstip (benzine)

Behalve het verhogen van de turbodruk en injectie is ook het meten van de ontstekingsvervroeging of de vertraging noodzakelijk. Door de aanpassingen veranderd de verbranding behoorlijk en dit vereist ook een optimalisatie van het ontstekingstijdstip. Het gevolg van goede timing is efficiënte verbranding en winst van koppel. Een ander gevolg is dat dit ten goede komt voor het uitlaatsysteem, de turbo en het zorgt voor gecontroleerde explosies in de motor. Inefficiënte verbranding is oorzaak nummer 1 voor motorschade bij benzine motoren. Wij modificeren daarom het ontstekingstijdstip, stellen het correct af en controleren de werking daadwerkelijk tijdens een datalog.

Voelbare tuning

Het gevoel dat de tuning geeft controleren wij altijd. Dat klinkt misschien vreemd, maar vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle (100% gaspedaal) aangepast. Dit terwijl u tijdens het rijden meestal helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat u ook bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelt. De “Wow” effect zal hierdoor veel beter zijn met onze tuning.

Meer power voor je BMW M4

  Standaard Stage 1 verschil
Vermogen 431 pk 501 pk + 70 pk
Koppel 550 Nm 681 Nm + 131 Nm

Onderdeel van dit pakket

  • Volledige Diagnose door onze experts
  • Uitlezen motor en evt. versnellingsbak
  • Calibratie software door onze engineers
  • Schrijven nieuwe software in voertuig
  • Datalogging en afstelling na tunen

Ziptuning vs Standaard

Optimalisatie ontsteking / start van injectie

Datalogging

  Standaard Stage 2 verschil
Vermogen 431 pk 521 pk + 90 pk
Koppel 550 Nm 721 Nm + 171 Nm

Onderdeel van dit pakket

  • Volledige Diagnose door onze experts
  • Uitlezen motor en evt. versnellingsbak
  • Calibratie software door onze engineers
  • Schrijven nieuwe software in voertuig
  • Datalogging en afstelling na tunen

Ziptuning vs Standaard

Optimalisatie ontsteking / start van injectie

Datalogging

  Standaard Stage 3 verschil
Vermogen 431 pk 651 pk + 220 pk
Koppel 550 Nm 851 Nm + 301 Nm

Onderdeel van dit pakket

  • Volledige Diagnose door onze experts
  • Uitlezen motor en evt. versnellingsbak
  • Calibratie software door onze engineers
  • Schrijven nieuwe software in voertuig
  • Datalogging en afstelling na tunen

Ziptuning vs Standaard

Optimalisatie ontsteking / start van injectie

Datalogging

Reviews

Junior Strous

Junior Strous

“Een fantastische circuitafstelling.”
Junior Strous, BMW M3

Christijan Albers

Christijan Albers

“Dat zoiets goeds zoveel beter kan.”
Christijan Albers, Audi Q7 V12 TDI

Voordelen Stage 1

ACCELERATIE VERBETERING

Naast het vermogen en het koppel te verbeteren, verlagen wij de acceleratietijd van het voertuig. De vertraging in de ontsteking reduceren wij waardoor de pedaal beter reageert zonder het gaspedaal gevoeliger te maken. De rijeigenschappen verbeteren wij ook sterk door de "lag" in de gaspedaalrespons te verbeteren. Deze verbetering merkt u met name bij het rijden van lage snelheden en wanneer u het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

De ingenieurs van ZIPtuning hebben veel aandacht besteed aan een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

ZIP Veiligheidseigenschappen

Ter bescherming van uw auto-onderdelen is onze software slim en adaptief. Zo wordt bijvoorbeeld bij een te lage atmosferische luchtdruk automatisch de vraag naar turbodruk verlaagd om zo het turbosysteem te beschermen. Uw versnellingsbak, koppeling en aandrijflijn beschermen wij door de koppel geleidelijk op te bouwen en de maximale toegestane waarden volgens leverancier niet te overschrijden.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg belangrijk. Dat klinkt misschien vreemd, maar vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle (100% gaspedaal) aangepast. Dit terwijl u tijdens het rijden meestal helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat u ook bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelt. Het “Wow” effect is hierdoor veel beter met onze tuning.

ZIP's ECU Code Structuur

Het is voor onze ingenieurs mogelijk om de code structuur van de ECU aan te passen. Door deze veranderingen is het mogelijk functies te wijzigen en toe te voegen. Overige wijzigingen van de code structuur verhogen de koppelgrenzen wat normaal gesproken alleen mogelijk is door kalibratie gegevens of door "piggyback" apparaten te gebruiken. Dit biedt onze ingenieurs de mogelijkheid om niet te hoeven voldoen aan de transmissie software waardoor wij de verwachte vermogenswinsten overtreffen.

ZIP ECU Verkenner en Mapdriver

ZIP's ECU Verkenner en Mapdriver zorgt voor volledige toegang tot iedere tabel en map, inclusief alle variabelen en offsets binnen het motormanagementsysteem. Hierdoor zijn wij niet beperkt in de software zoals gebruikelijk is voor de meeste tuning bedrijven. Door onze mapdrivers brengen wij de software optimalisaties naar een hoger niveau.

ZIP smart safety features

Ter bescherming van uw onderdelen is onze software smart en adaptief. Bij te lage atmosferische luchtdruk wordt automatisch de vraag naar turbodruk verlaagd, ter bescherming van uw turbosysteem. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer u in de bergen rijdt. Bij te hoge temperaturen gemeten op de inlaat, de uitlaat, de olie en het brandstof wordt automatisch de vraag naar turbodruk en inspuiting verlaagd om de belasting te verlagen. Door een slechte brandstofkwaliteit kan de motor gaan detoneren in dat geval wordt de ontsteking vertraagd en de turbodruk teruggenomen om zo detonatie uit te sluiten. Uw versnellingsbak, koppeling en aandrijflijn beschermen wij door de koppel geleidelijk op te bouwen en de maximale toegestane waarden volgens leverancier niet te overschrijden.

Emissienormen blijven behouden

Onze software is ontwikkeld om CO2 uitstoot te verlagen.

Voordelen stage 2

Uitleg Tuning Stages

Ben je op zoek naar nog meer vermogen op een betrouwbare wijze? Dan hebben wij voor jou een stage 2 tuning. Met deze tuning optimaliseren wij naast de software ook een aantal onderdelen die het rendement van de motor verhogen.

Let op! De prijzen voor een stage 2 tuning zijn substantieel hoger dan onze stage 1 tuning. De stage 1 chiptuning is ontwikkeld voor de originele onderdelen van de auto en vereist daarom alleen een softwareaanpassing en minder arbeid. Wanneer je niet op zoek bent naar hardwarematige aanpassingen maar alleen naar een softwarematige aanpassing dan raden wij je aan een stage 1 informatie aanvraag te doen.

De resultaten en prestaties zijn onder voorbehoud van wijzigingen en van systeem- en/of drukfouten.

Voordelen stage 3

Voordeel stage 3

Voor een Stage 3 tuning kunt u contact opnemen met een dealer bij u in de buurt.

  • tuning met 5 jaar garantie
  • eigen research & ontwikkeling
  • testbank gemeten software
  • gespecialiseerde dealers door heel het land

We your cars

Nieuws