ZIPTUNING brengt de 992 Turbo S naar uitzonderlijke waarden!

GEPLAATST IN nieuwstuning

650 PK – 726 PK / 800 NM – 953 NM

Het is bekend bij ons dat de nieuwe generatie Porsche 911 Turbo S (2020) zo waanzinnig snel vooruit gaat dat je op het punt staat flauw te vallen tot ongeveer 120 km/u. De snelheid van de auto is zo snel dat hij niet bij te houden is. Bij deze ervaring is er geen enkele twijfel meer over de beloofde 2,7 seconden voor de standaard sprint van nul naar 100 km/u. De heftigheid van de versnelling overtreft alle verwachtingen. De “ standaard” 650 pk Turbo S graaft op magische wijze zijn klauwen in het asfalt en raast vooruit zonder bandengepiep, zonder rook, zonder slingeren. Dat is pure voortstuwing!  De Zip stage 1 en 2 upgrades op deze Porsche gaat naar ongekende hoogten…kortom adembenemend!!!

De bron van de uitbundige prestaties van de nieuwe Porsche 911 Turbo S (2020) is een nieuwe zes-cilinder boxermotor met dubbele turbo’s. Zoals voorheen worden parallel geschakelde turboladers met variabele turbine-inlaat (VTG) gebruikt. De basismotor is echter niet langer de “turbo” boxer met 3800 kubieke centimeter, maar de drieliter biturbo uit de Porsche 992 3.0 T Carrera varianten dient nu als basis. De cilinderinhoud neemt echter toe tot 3.8 Ltr / 3745 kubieke centimeter. Verder zijn de turboladers groter dan op de voorganger en Inlaatkanalen, koeling – alles is nieuw aangestuurd door een nieuwe generatie BOSCH MG1 ECU. De beloning voor de inspanning: vermogen in overvloed, spontane gasrespons, schone uitlaatgassen – natuurlijk met roetfilters.  Ziptuning legt hier dus nog eens een vermogens upgrade overheen waarmee het vermogen  van de nieuwe Porsche 911 Turbo S (2020) niet alleen toeneemt van 650 PK naar 726 PK, maar ook nog meer kracht met tot 953 Newtonmeter koppel. Gasrespons idem. Onder de 2500 toeren voelt de motor tijdens onze eerste testrit al zo enorm sterk, maar daarboven neemt de stuwkracht toe tot helse niveaus. En: tot de topsnelheid bij 7200 toeren is bereikt, houdt de heftigheid van de zeer explosieve vermogensafgifte gewoon niet op. Zelfs boven de 200 km/u is de Turbo S zo echt onstuimig dat je de snelheidsmeter steeds in de gaten moet houden. Als je even niet oplet, ben je sneller dan verwacht, want de krachtige Porsche overwint alle rijweerstand met absoluut gemak.

Even rijden met de ZIPtuning Porsche 992 Turbo S laat merken dat de voorwielen uiterst besluitvaardig reageren op stuurcommando’s. Ze bouwen een immense grip op en leiden de 911 als op rails door allerlei bochtenwerk. Als je echt overdrijft, waarschuwt de Turbo S je voor de naderende grens met een zacht onderstuur. Til de gashendel op, dat is het! Aan de andere kant beloont de 992, gezegend met vierwielbesturing en vierwielaandrijving, de rij-inspanning met onvoorwaardelijke precisie en altijd voorspelbare reacties. Wie wil driften kan zich naar hartelust uitleven, en wie ontspannen wil toeren kan hetzelfde doen. Zolang de bestuurder een zuivere lijn op de weg houdt, houden de assistentiesystemen zich gedeisd, zelfs als er stevig gereden wordt, wat de indruk van het almachtige universele genie op wielen nog versterkt. Stabiliteit in rechte lijn? Onberispelijk. Remsysteem? Hittebestendig dankzij koolstof-keramische schijven, bijna perfect bestuurbaar en absoluut stabiel, zelfs bij hoge snelheden. De uitgekiende aerodynamica speelt een belangrijke rol in deze kwaliteiten van de nieuwe Porsche 911 Turbo S (2020). Net als bij de voorganger zorgen een actieve rubberen lip in de voorschort en een uitschuifbare achtervleugel voor tot 170 kilogram extra downforce. Boven 260 km/u kantelt de achtervleugel ook van de steile prestatiestand naar een meer gestroomlijnde, vlakkere snelheidspositie.

Wij zijn erg te spreken over het enorme mooie resultaat van onze tuning op deze Porsche 992 Turbo S. Inmiddels rijden er een aantal rond die ook gezegend zijn met deze ZIPTUNING op maat ontwikkelde tuning. De prachtige klanten feedback die we altijd ontvangen geeft aan dat ze altijd sneller zijn dan vergelijkbare Porsches of concurrentie op dit spersport niveau. Binnenkort zullen we een circuit ZIPtuning test sessie hebben met de nodige fantastische camerabeelden. Blijf op de hoogte!!

Gerelateerde berichten