• Bekijk extra vermogen
Standaard Ziptuning
Vermogen 100 kw / 136 pk 107 kw / 146 pk
Koppel (trekkracht) 190 Nm 205 Nm
Topsnelheid 204 km/h ONTVANG INFO
Acceleratie +/- 8.9 sec. ONTVANG INFO
Wenst u afwijkende vermogenswinsten? Selecteer dan hiernaast het gewenste percentage.
Prijs op aanvraag

5/5

ik heb mijn peugeot 206 GTi laaten chipen ik moet zeggen dat het zeker de moeite waard is de auto rijd stuken better en trekt snellen op net wat ik wau

Ik ben een
Ik geef ZIPtuning

Ontvang GRATIS meer informatie en de vermogenscurve van deze auto

Hoe bereiken wij onze prestaties?

Hoe bereiken wij onze prestaties?

De werking van een verbrandingsmotor is afhankelijk van 3 factoren, namelijk: brandstof, zuurstof en ontsteking. Het motormanagement bepaald de verhoudingen tussen deze factoren en zet daarover een aantal filters en limiters. Het motormanagement beïnvloeden wij dusdanig dat het verbrandingsproces nog beter wordt en dat uw motor efficiënter gaat draaien. Al onze modificaties zijn gecalculeerd en wij gokken niet door de turbo of injectie een paar procent te verhogen. Onze modificaties zijn op Original Equipment Manufacturer (OEM) niveau en volgen de architectuur van de fabrikant. Na de ZIPtuning beschikt uw motor over meer pk’s en meer koppel. Dat merkt u meteen bij het verlaten van onze werkplaats. Meer koppel betekent een hoger rendement en soepeler rijden in het dagelijks verkeer (lager brandstof verbruik).

Software modificeren door het toevoegen van een tiental procenten turbodruk, brandstofinjectie of het inkopen van software via het internet raden wij ten alle tijden af. Het is belangrijk om te weten hoe het motormanagement werkt en hoe het pad dat  brandstof, lucht en ontsteking in het motormanagement volgen eruitziet. Alleen een vermogenswinst "voelen" na de software aanpassing of dit meten op de testbank is geen enkele garantie dat uw motor optimaal is afgesteld. Sterker nog: in de meeste gevallen zijn de aanpassingen volledig onlogisch volgens de fabrikant, inefficiënt en schadelijk voor uw motor. Datalogging tijdens het aanpassen van de software is dan ook noodzakelijk om zo de AFR-ratio, turbo, ontsteking en temperaturen te meten. De datalog is noodzakelijk om te controleren of deze waarden wel veilig staan afgesteld.

 

 

AFR-ratio / Lambda

De juiste verhouding van het brandstofmengsel voor tuning meten wij altijd, vervolgens modificeren wij dit en meten wij de verhouding daarna opnieuw met onze datalog apparatuur. Een afwijkende lambda waarde door een mechanisch probleem of fout in de tuning kan namelijk desastreuze gevolgen hebben.

 

 

Turbo

De gevraagde en de daadwerkelijk geleverde turbodruk meten wij en daarna controleren wij de werking na onze modificatie. Een turbosysteem is onderhevig aan slijtage en dient daarom niet blind aangepast te worden. De turbodruk wordt vaak onnodig hoog gezet, zeker bij dieselmotoren. Dit heeft een hogere en onnodige slijtage als gevolg.

 

 

Intake Air Temperature

Tijdens de datalog meten we de lucht inlaat temperatuur. Dit om te controleren of onze modificatie veilig is. Daarnaast komt het wel eens voor dat aftermarket inlaat luchtfilter systemen op de verkeerde plaats zijn gemonteerd en daardoor onnodig warme lucht aanzuigen waardoor de prestaties dramatisch dalen en overige temperaturen in de motor te hoog oplopen.

 

 

Exhaust Gas Temperature

Naast het meten van de lucht inlaat temperatuur meten wij ook de uitlaatgas temperatuur tijdens de datalog. Een mechanisch probleem of fout in de software modificatie kan zorgen voor te hoge temperaturen waardoor de turbo en het uitlaatsysteem beschadigd raken. Controle voor en na tuning is daarom een vereist

 

 

Olie / Brandstof / Koelwater temperatuur

De temperatuur van de olie, brandstof en koelwater meten wij tevens tijdens de datalog. Dit om te controleren of onze modificatie veilig is voor uw auto.

 

 

Optimalisatie start van injectie (diesel)

Naast het verhogen van de inspuitduur is het optimaliseren van het startmoment van inspuiting belangrijk bij tuning. Door het startmoment van inspuiting aan te passen valt de optimale koppelpiek van de verbrandingsgolf op het juiste moment. Het gevolg is een efficiënte verbranding en winst van koppel. De optimalisatie van de start van injectie komt ten goede voor het uitlaatsysteem, het roetfilter, de turbo en zorgt voor gecontroleerde explosies in de motor, klop. Wij zorgen altijd voor de optimale afstelling.

 

 

Optimalisatie ontstekingstijdstip (benzine)

Behalve het verhogen van de turbodruk en injectie is ook het meten van de ontstekingsvervroeging of de vertraging noodzakelijk. Door de aanpassingen veranderd de verbranding behoorlijk en dit vereist ook een optimalisatie van het ontstekingstijdstip. Het gevolg van goede timing is efficiënte verbranding en winst van koppel. Een ander gevolg is dat dit ten goede komt voor het uitlaatsysteem, de turbo en het zorgt voor gecontroleerde explosies in de motor. Inefficiënte verbranding is oorzaak nummer 1 voor motorschade bij benzine motoren. Wij modificeren daarom het ontstekingstijdstip, stellen het correct af en controleren de werking daadwerkelijk tijdens een datalog.

 

 

ZIP smart safety features

Ter bescherming van uw onderdelen is onze software smart en adaptief. Bij te lage atmosferische luchtdruk wordt automatisch de vraag naar turbodruk verlaagd, ter bescherming van uw turbosysteem. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer u in de bergen rijdt. Bij te hoge temperaturen gemeten op de inlaat, de uitlaat, de olie en het brandstof wordt automatisch de vraag naar turbodruk en inspuiting verlaagd om de belasting te verlagen. Door een slechte brandstofkwaliteit kan de motor gaan detoneren in dat geval wordt de ontsteking vertraagd en de turbodruk teruggenomen om zo detonatie uit te sluiten. Uw versnellingsbak, koppeling en aandrijflijn beschermen wij door de koppel geleidelijk op te bouwen en de maximale toegestane waarden volgens leverancier niet te overschrijden.

 

 

Voelbare tuning

Het gevoel dat de tuning geeft controleren wij altijd. Dat klinkt misschien vreemd, maar vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle (100% gaspedaal) aangepast. Dit terwijl u tijdens het rijden meestal helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat u ook bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelt. De “Wow” effect zal hierdoor veel beter zijn met onze tuning.



Uitleg Tuning Stages

Met chiptuning wordt de motor van je auto opnieuw afgesteld. Dit wordt bereikt door het aanpassen van de software in het motormanagement. Een verbrandingsmotor is afhankelijk van 3 factoren, lucht, brandstof en ontsteking. Wij zorgen voor de ideale verhoudingen. Optimale luchtvulling, optimale vulling, verneveling van brandstof en bij benzine motoren een optimaal ontstekingsmoment. Daarnaast zijn veel motoren onnodig elektronisch begrensd. Wij laten jouw motor weer vrij. Een op maat geoptimaliseerde afstelling laat je auto beter presteren.

  • Motorgarantie tot 2 jaar vanaf eerste inschrijvingsdatum en tot maximaal 100.000 km
  • Garantie op software 3 jaar
  • Vertrouwde ZIPtuning kwaliteit
  • Ontwikkeld op de testbank ondersteund door OBD diagnosetools, AFR metingen en 4 gassentest
  • De tuning blijft ruim binnen de marge van wat jouw standaard onderdelen kunnen verduren

Peugeot 206 CC 2.0 136 pk (2001-2007)

Peugeot 206 CC 2.0 136 pk (2001-2007) pk

Optimalisatie Ontstekingstijdstip

Peugeot 206 CC 2.0 136 pk (2001-2007)

Datalogging

Peugeot 206 CC 2.0 136 pk (2001-2007)

Waarom ZIPtuning?

Acceleratie Verbetering

Naast het vermogen en het koppel te verbeteren, verhogen wij de acceleratietijd van het voertuig. De vertraging in de ontsteking reduceren wij waardoor de pedaal beter reageert zonder het gaspedaal gevoeliger te maken. De rijeigenschappen verbeteren wij ook sterk door de "lag" in de gaspedaalrespons te verbeteren. Deze verbetering merkt u met name bij het rijden van lage snelheden en wanneer u het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Verhoogde brandstofbesparing

De ingenieurs van ZIPtuning hebben veel aandacht besteed aan een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!


Bescherming van de Koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

ZIP Veiligheidseigenschappen

Ter bescherming van uw auto-onderdelen is onze software slim en adaptief. Bij te lage atmosferische luchtdruk wordt automatisch de vraag naar turbodruk verlaagd om zo het turbosysteem te beschermen. Daarnaast wordt automatisch de vraag naar turbodruk en inspuiting verlaagd wanneer er te hoge temperaturen gemeten worden op de inlaat, de uitlaat, de olie en het brandstof. In dat geval wordt de ontsteking automatisch vertraagd en de turbodruk teruggenomen. Uw versnellingsbak, koppeling en aandrijflijn beschermen wij door de koppel geleidelijk op te bouwen en de maximale toegestane waarden volgens leverancier niet te overschrijden.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg belangrijk. Dat klinkt misschien vreemd, maar vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle (100% gaspedaal) aangepast. Dit terwijl u tijdens het rijden meestal helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat u ook bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelt. Het “Wow” effect is hierdoor veel beter met onze tuning.

ZIP's ECU Code Structuur

Het is voor onze ingenieurs mogelijk om de code structuur van de ECU aan te passen. Door deze veranderingen is het mogelijk functies te wijzigen en toe te voegen. Overige wijzigingen van de code structuur verhogen de koppel grenzen dat normaal gesproken alleen mogelijk is door kalibratie gegevens of door "piggyback" apparaten te gebruiken. Dit biedt onze ingenieurs de mogelijkheid om niet te hoeven voldoen aan de transmissie software waardoor wij de verwachte vermogenswinsten overtreffen. Het aanpassen van de code structuur van de ECU zorgt ervoor dat onze optimalisaties werken zoals bedoelt door de fabrikant van de orginele onderdelen (OEM).

ZIP ECU Verkenner en Mapdriver

ZIP's ECU Verkenner en Mapdriver zorgt voor volledige toegang tot iedere tabel en map, inclusief alle variabelen en offsets binnen het motormanagementsysteem. Hierdoor zijn wij niet beperkt in de software zoals gebruikelijk is voor de meeste tuning bedrijven. Door onze mapdrivers brengen wij de software optimalisaties naar een hoger niveau.





Waarom kiezen voor ZIP?

  •  80.000 tevreden klanten
  •  Tuning op maat
  •  Eigen research & ontwikkeling
  •  Kwaliteit en betrouwbaarheid
  •  2 jaar motorgarantie
  •  3 jaar software garantie
       

Foto's en Video's

Rijervaringen

richard

ik heb mijn peugeot 206 GTi laaten chipen ik moet zeggen dat het zeker de moeite waard is de auto rijd stuken better en trekt snellen op net wat ik wau